PENGUMUMAN

Kami telah berpindah ke laman web yang baru (www.dapperak.org)
Harap maklum.

DAP Perak Aktiviti

Jumaat, 6 Ogos 2010

MASALAH IBU TUNGGUL DAPAT DISELESAIKAN

Laporan Media OIeh YB. Encik Sivasubramaniam, AhIi Dewan Undangan Negeri, Kawasan Buntong Pada 3 Ogos 2010 di Ipoh, Perak Darul Ridzuan.

MASALAH IBU TUNGGUL DAPAT DISELESAIKAN.

Puan Jean Antunia a/p Francis telah memohon untuk menyewa Rumah Pangsa Taman Harmoni kerana tidak dapat membayar sewa yang lebih tinggi disebabkan beliau tidak bekerja ketika mi. Beliau hanya mendapat bantuan kewangan dan Jabatan Kebajikan Masyarakat sebanyak RM 900.00 sebulan untuk menjaga empat adik-adik beliau. Suaminya telah mengarahkan beliau keluar dan rumahnya disebabkan beliau menghabiskan masa menjaga adik-adiknya yang cacat. Oleh itu, Puan Jean Antunia alp Francis tidak dapat berbuat apa-apa kerana beliau terpaksa menjaga adik-adiknya yang cacat dan kurang upaya yang tiada tempat reduhan. Beliau telah membuat permohonan awal untuk menduduki Rumah Pangsa tidak tercapai dan akhirnya beliau mengambil keputusan untuk mendapatkan pertolongan dan Pusat Perkhidmatan ADUN Buntong.

Puan Jean Antunia a/p Francis telah berjumpa dengan saya dan menerangkan beliau menghadapi masalah untuk menyewa Rumah Pangsa Taman Harmoni. Saya berasa amat dukacita selepas mendengar kesusahan yang dialami sejak kebelakangan in Selepas itu saya telah mengarahkan setiausaha saya untuk mengadakan perjumpaan dengan wakil Majlis Bandaraya lpoh, Pengarah Jabatan Penilaian dan Pengurusan Harta bagi menangani masalah ini. Dalam perjumpaan itu Pegawai Majlis Bandaraya Ipoh berkenaan berjanji dengan saya untuk menolong menyelesaikan masalah mi dengan segera.

Selepas beberapa minggu memohon Puan Jean Antunia a/p Francis telah ditawarkan untuk menduduki Rumah Pangsa Taman Harmoni, Buntong dan beliau berasa amat gembira dengan tawaran ini kerana beliau ditawarkan rumah di tingkat bawah yang akan membolehkan beliau menjaga adik-adiknya dengan lebih sempurna lagi. Beliau telah hadir ke Pejabat saya dan mengucapkan terima kasih dengan hati yang ikhlas kerana impiannya untuk menduduki Rumah Pangsa akhirnya tercapai melalui bantuan saya.

Y.B. Encik Sivasubramaniam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan