PENGUMUMAN

Kami telah berpindah ke laman web yang baru (www.dapperak.org)
Harap maklum.

DAP Perak Aktiviti

Jumaat, 19 Mac 2010

Kenyataan Media Yb V.Sivakumar pada 19/03/2010

Pusat Perkhidmatan Masyarakat DUN Tronoh menerima aduan daripada penduduk-penduduk Kampung Baru Bemban berhubung kekerapan bekalan elektrik terputus. Perkara ini telah dibawa kepada perhatian Pihak Pengurusan Tenaga Nasional Berhad Batu Gajah.

Sebagai respon pihak Tenaga Nasional Berhad Batu Gajah telah memberi penjelasan bahawa kejadian henti tugas atau gangguan bekalan elektrik pada 02/03/2010 yang lalu disebabkan berlakunya kerosakankabel bawah tanah antara pencawang elektrik Kampung Bali ke '4 pole structure' Kampung Air Denak yang terkena korek oleh pihak kontraktor untuk projek pelebaran jalan di situ. Walaubagaimanpun masalah itu telah diselesaikan oleh pihak TNB setelah menerima aduan.

Dalam pada itu pihak TNB sedang membuat penyuisan secara berperingkat untuk atau bagi mencari kawasan yang rosak;seterusnya mengasingkan daripada sistem pepasangan sehingga kerja-kerja siap sepenuhnya. Disebabkan oleh kerja-kerja penyuisan dan pengasingan inilah yang telah berlakunya gangguan bekalan elektrik sebanyak 4 kali pada 02/03/2010 lalu. Tambahan pula pihak pihak TNB Negeri Perak sedang giat berusaha untuk menambahbaikan sistem pepasangan dengan menggantikan sistem 22kV kepada sistem 11kV yang lebih berdaya untuk masa hadapan.

Dengan itu ADUN Tronoh Yb V.Sivakumar menyeru agar para penduduk di persekitaran ini supaya bersabar jika terdapat gangguan seumpama ini pada masa hadapan sehingga semua kerja-kerja pembaikan selesai dijalankan oleh pihak TNB untuk manfaat bersama.

Sekian


Thiruthani Kannavelo  
   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan