PENGUMUMAN

Kami telah berpindah ke laman web yang baru (www.dapperak.org)
Harap maklum.

DAP Perak Aktiviti

Khamis, 29 Julai 2010

Selekoh merbahaya – tiada keselamatan kepada penghuni rumah.


Selekoh merbahaya – tiada keselamatan kepada penghuni rumah.

Pada Ahad yang lalu lebih kurang pukul 5.35 petang sebuah kereta yang melalui Lebuh Pasir Puteh, di Taman sentosa telah terlibat dalam kemalangan.

Kejadian itu berlaku apabila kereta berjenama Proton Waja  terbabas daripada kawalannya dan melanggar tiang lampu di hadapan rumah En. Yep Soh Ha @ Yep Low Meng, 70.

Akibat daripada kemalangan tersebut, tiang lampu konkrit tersebut telah patah. Walaubagaimanapun tidak kecederaan berlaku kepada orang awam.

Oleh kerana tiang lampu tersebut ditarik oleh kedua-dua bahagian wayarnya maka tiangnya masih berdiri di kawasan tersebut.

Ex. Clr. Lee Kin Chiew yang juga Pengerusi DAP Pasir Pinji bersama Jeremy Chuah, Naib Pengerusi DAP Pasir Puteh menuju ke tempat kejadian setelah mendapat panggilan daripada orang awam.

Beliau telah menelefon pihak TNB untuk tindakan segera di ambil bagi mengelakan kejadian kejutan elektrik berlaku.

Pada pukul 8.00 malam pihak TNB telah datang ke tempat kejadian untuk membaiki serta menukar  tiang lampu tersebut.

Penghuni rumah, En. Yap Soh Ha meminta pihak berkuasa supaya membina tadahan dan ‘speed breaker’ supaya kenderaan yang melalui jalan tersebut dapat mengawal kelajuan. Ini dapat membantu kejadian seperti ini tidak berlaku lagi.

Menurut beliau kejadian seumpama ini bukanlah berlaku pada kali yang pertama malah telah belaku banyak kali sehinggakan beliau terpaksa mengeluarkan wang untuk memperbaiki pintu pagar di hadapan rumah beberapa kali.

Beliau juga pernah melaporkan perkara ini kepada pihak MBI tetapi tiada tindakan diambil.

Lee Kin Chiew memohon pihak MBI untuk membina bonggol serta mengadakan lampu isyarat berkelip supaya pemandu kenderaan dapat melihat isyarat selekoh merbahaya tersebut.

Mengikut Jeremy Chuah jika benar rakyat didahulukan pencapaian diutamakan, silalah ambil tindakan segera sebelum sebarang malapetaka berlaku.

Disediakan oleh,

Lee Kin Chiew
Bekas Ahli Majlis
016-5330313

Tiada ulasan:

Catat Ulasan